آن سوی جهان

دنیا را با زاویه دگر باید نگریست

مقدمتان را در این وبلاگ ارج می نهیم.

Alternative content





تولد یکسالگی مطالعه و دانایی

«مطالعه و دانایی یکساله شد.»

«این روز نیکو و خرسنده را به همه شما حضاران تبریک میگوییم.» 

«کامیاب و شاد باشید.»

« علی و امیررضا شیرخورشیدی »



:: برچسب‌ها: علی شیرخورشیدی, امیررضا شیرخورشیدی, تولد مطالعه و دانایی,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در پنج شنبه 9 آبان 1392

5 تا از بدترین دشمنان تابستانی دندان‌ها

خود من همیشه به مادرم سفارش می‌کنم حتماً یک شیشه شربت آماده در یخچال داشته باشد تا هر کس از بیرون می‌آید یک لیوان بخورد. البته خودم اول از همه سراغ آب خنک می‌روم تا شربت.اما خیلی‌ها شربت و آب میوه‌های خنک را ترجیح می‌دهند و یا به هیچ عنوان از یک پیاله‌ی پر و پیمان بستنی نمی‌گذرند چون معتقدند «جگر را حال می‌آورد». اما همین مواد غذایی تابستانی که به اصطلاح «جگر را حال می‌آورد» می‌تواند به راحتی حال دندان‌ها را بگیرد. اگر می‌خواهید بعد از تابستان چند دندان دردناک و خراب روی دستتان نماند و لبخندتان به زیبایی همیشه باشد باید در مصرف برخی از این «جگر حال بیاورها» احتیاط کنید و حتماً حواستان به بچه‌ها نیز باشد. با ما همراه باشید تا با 5 نمونه از این نشاط آورهای تابستانی که می‌تواند بلای جان دندان‌ها شود آشنا شوید.
لیموناد
چه کسی است که در گرمای خفه‌کننده‌ی تابستان دلش نخواهد یک لیوان لیموناد یا شربت آب لیموی خنک سر بکشد. اگر شما هم عاشق نوشیدنی‌های ترش و اسیدی هستید باید حواستان باشد که امکان دارد دندان‌هایتان را در معرض خطر قرار دهید. لیموترش و آب لیموترش و لیموناد اسیدی هستند و اگر عادت دارید هر روز چند لیوان از این نوشیدنی‌ها را میل کنید محیط دهانتان اسیدی شده و دندان‌هایتان آسیب می‌بینند. حواستان باشد نه تنها قند موجود در لیموترش و یا شکر اضافه‌شده به لیموناد در دهانتان اسیدی می‌شود بلکه خود لیموترش به طور طبیعی یک میوه‌ی اسیدی است و همین اسید هم به دندان‌هایتان آسیب می‌زند. اگر نمی‌توانید از نوشیدنی دلخواهتان بگذرید حتماً یک نی دم دستتان باشد و با آن نوشیدنی‌تان را میل کنید. به خاطر اینکه با این روش لیموناد یا شربت آب لیمو کمتر با دندان‌هایتان در تماس خواهد بود و امکان آسیب نیز کمتر خواهد شد.
بستنی آی بستنی
تابش بی‌امان خورشید و هوس یک پیاله بستنی وانیلی یا شکلاتی و یا هر طعم دیگر! چه چیزی لذت‌بخش‌تر از این! حالا شاید یک عدد بستنی چوبی یا یک پیاله بستنی شکلاتی مشکل چندانی به بار نیاورد اما اگر عادت دارید هر روز چند بار دست به بستنی شوید باید کمی حواستان به دندان‌هایتان باشد. قند فراوان موجود در بستنی‌ها محیط دهان را اسیدی می‌کند. فکر نکنید بستنی را خوردید و همه چیز تمام شد. قند موجود در بستنی تا حدود دو ساعت بعد از مصرف نیز در دهان باقی می‌ماند. در این صورت هم دندان‌های بی‌نوایتان در یک محیط اسیدی حبس می‌شوند و مینای دندان آسیب می‌بیند. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌شود در مصرف بستنی جانب احتیاط را رعایت کنید.
شربت‌ها و آب میوه‌های شیرین
همان طور که لیموناد و شربت آب لیمو دندان‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهد شربت‌ها و آب میوه‌های شیرین دیگر نیز همین کار را می‌کنند. البته خوردن یک لیوان شربت در مهمانی یا در منزل خیلی هم خوب است و کلی سرحالتان می‌آورد اما اگر عادت دارید چپ و راست یک لیوان از این نوشیدنی‌های شیرین را سر بکشید باید بدانید که به دندان‌هایتان ظلم می‌کنید. قند برای دندان‌ها مضر است. توصیه می‌کنیم 20 دقیقه بعد از مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها دندان‌هایتان را مسواک بزنید.
حواستان باشد نه تنها قند موجود در لیموترش و یا شکر اضافه‌شده به لیموناد در دهانتان اسیدی می‌شود بلکه خود لیموترش به طور طبیعی یک میوه‌ی اسیدی است و همین اسید هم به دندان‌هایتان آسیب می‌زند
یخمک و نوشمک و الی آخر
تازگی‌ها خیلی از بزرگ‌ترها در خوردن این قبیل هله‌هوله‌ها قوی سبقت را از بچه‌ها ربوده‌اند. اینجا هم مجرم اصلی قند است. اجازه ندهید بچه‌ها در خوردن این قبیل خوراکی‌ها زیاده‌روی کنند. بهتر است بلافاصله بعد از خوردن یخمک و غیره حتماً آب بنوشید.
پشمک
این هم بر وزن همان یخمک است و پای ثابت شهربازی و پارک و گشت و گذار. البته مثل زمان بچگی ما نیست که کمی پشمک را لایه یک کاغذ بپیچند و دستمان بدهند. این روزها پشمک‌ها آن قدر بزرگ و پت و پهن شده‌اند که آدم‌ها پشتشان پنهان می‌شوند. شاید پشمک قند کمتری نسبت به بیشتر نوشابه‌ها داشته باشد اما باز هم زیاده‌روی در مصرف آن دشمن دندان‌ها و لبخند زیبای شما خواهد بود.

منبع:تبیان



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 22 شهريور 1392

نوشیدن دوغ پس از غذا جذب آهن را بالا می‌برد

 


همشهری آنلاین: مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.
محققان انستیتو تحقیقات تغذیه وزارت بهداشت با مطالعه سه ماهه روی 230 نفر به این نتیجه رسیدند که مصرف دوغ پس از غذا نه تنها جلوی جذب آهن را نمی‌گیرد بلکه تا حدی میزان جذب آن را بالا می‌برد.
تیرنگ نیستانی،مدیر گروه تحقیقات تغذیه‌ای انستیتو تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تداخل مواد غذایی مختلف و جلوگیری از جذب برخی مواد غذایی خاطر نشان کرد: یکی ازمسائل مهم در تغذیه برهم ‌کنش آهن و کلسیم است که معمولاً زمان مصرف مواد حاوی کلسیم مانند لبنیات با مواد حاوی آهن باید فاصله‌ دار باشد.
وی با اشاره به اینکه آهن معمولاً به دو شکل معدنی با منشأگیاهی و آلی با منشأ حیوانی در ترکیبات غذایی وجود دارد افزود: آهن آلی که معمولاًدر گوشت قرمز و جگر وجود دارد جذب می‌شود و کمتر تحت تأثیر عوامل دیگر قرار می‌گیردولی آهن موجود در گیاهان ممکن است تحت تأثیر کلسیم کمتر جذب شود.
به گفته‌ی این متخصص تغذیه مصرف زیاد فیبرو کلسیم همزمان با آهن می‌تواند جذب هر دو شکل آهن آلی و معدنی را در بدن مختل کند.
نیستانی به این نکته هم اشاره کرد که برخی مواد غذایی حاوی ویتامین C جذب آهن معدنی را تسهیل می‌کند.
مدیر گروه تحقیقات تغذیه‌ای انستیتو تغذیه‌ای وزارت بهداشت بهمطالعه‌ای که توسط این مرکز روی 230 نفر انجام شده اشاره کرد و گفت: در این مطالعه افراد روزی دو مرتبه 250 سی‌سی در وعده‌ی ناهار و شام دوغ مصرف کردند که پس از 3ماه مصرف مشخص شد نه تنها هموگلوبین این افراد پایین نیامده بلکه تا حدی افزایشهموگلوبین هم داشتند.
این متخصص تغذیه بر این باور است که جذب آهن در PH اسیدی ترغیب می‌شود.
نیستانی در پاسخ به این مسئله که در فرهنگ ایرانی برخی بعد از خوردن غذا بلافاصله چای می‌نوشند و این کار چه مضراتی ممکن است در پی داشته باشد گفت: درچای یک‌سری آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام پلی‌فنل‌ها وجود دارد که از نظر ساختارشیمیایی به آهن‌های گیاهی وصل می‌شوند و به نوعی جذب آهن را مختل می‌کنند.
وی به افراد توصیه کرد: باید تا دو ساعت بعد از خوردن غذا ازنوشیدن چای امتناع کنند.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در سه شنبه 5 شهريور 1392

دو کاج

 

 

در کنار خطوط سيم پيام  

 

   خارج از ده دو کاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران  

 

   آن دو را چون دو دوست ميديدند

 

يکي از روز هاي سرد پاييزي 

 

    زير رگبار و تازيانه باد

 

يکي از کاج ها به خود لرزيد   

 

  خم شدو روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا  

 

   خوب درحال من تامل کن

 

ريشه هايم زخاک بيرون است  

 

   چند روزي مرا تحمل کن

 

کاج همسايه گفت با تندي  

 

   مردم آزار از تو بيزارم

 

دور شو دست از سرم بردار  

 

   من کجا طاقت تورا دارم

 

بينوا راسپس تکاني داد 

 

    يار بي رحم و بي مروت او

 

سيمها پاره گشت و کاج افتاد  

 

   برزمين نقش بست قامت او

 

مرکز ارتباط ديد آن روز  

 

   انتقال پيام ممکن نيست

 

گشت عازم گروه پي جويي  

 

   تا ببيند که عيب کار از چيست

 

سيمبانان پس از مرمت سيم  

 

   راه تکرار بر خطر بستند

 

يعني آن کاج سنگدل را نيز  

 

   با تبر تکه تکه بشکستند

 

و حال نسخه جديد اين شعر زيبا

 

در كنار خطوط سيم پيام

 

خارج از ده دو كاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران

 

آن دو را چون دو دوست مي‌ديدند

 

روزي از روزهاي پائيزي

 

زير رگبار و تازيانه باد

 

يكي از كاج ها به خود لرزيد

 

خم شد و روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا

 

خوب در حال من تأمل كن

 

ريشه‌هايم ز خاك بيرون است

 

چند روزي مرا تحمل كن

 

كاج همسايه گفت با نرمي

 

دوستي را نمي برم از ياد

 

شايد اين اتفاق هم روزي

 

ناگهان از براي من افتاد

 

مهرباني بگوش باد رسيد

 

باد آرام شد، ملايم شد

 

کاج آسيب ديده ي ما هم

 

کم کمک پا گرفت و سالم شد

 

ميوه ي کاج ها فرو مي ريخت

 

دانه ها ريشه مي زدند آسان

 

ابر باران رساند و چندي بعد

 

ده ما نام يافت کاجستان

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 14 مرداد 1392

آداب تعویض آپارتمان

راهنمایی برای اینکه در جابه­جای­­های ملکی، موفق عمل کنید.

در بازار مسکن کسانی که به دنبال خرید ملک هستند، معمولا به دودسته تقسیم می­شوند:

دسته­ی اول را افرادی تشکیل می­دهند که در طول زندگی­شان هیچ سابقه­ی ملکی برای آنها ثبت نشده است! به این معنی که این افراد برای اولین باراست که می­خواهند برای خرید واحد مسکونیاقدام کنند. این دسته را معمولازوج­های جوان شکل می­دهند.

دسته­ی دوم نیز خانواده­هایی هستند که آپارتمان ملکی دارند اما به دلایلی همچون جابه­جایی به آپارتمان بزرگ­تر،رفتن به محلّه­ای بالاتر و مطلوب­تر یا تعویض با آپارتمانی جوان­تر، با عمر بنای کمتر در مقایسه با محلِّ فعلی سکونت قصد فروش ملک­شان و خریدملکِ جدیدتر را دارند. برای این دسته از متقاضیان مسکن، شرایط کنونی بازار به گونه­ایاست که اگر دقّت و احتیاط، چاشنی اقدام نگردد، ناکامی در تعویض ملک، حتمی خواهدبود.

در بازار مسکن زمانی که قیمت­ها شروع به رشد صعودی می­کند وهمزمان با افزایش قیمت، خرید و فروش­ها نیز رونق می­گیرد و حجم معاملات در بازارافزایش پیدا می­کند، ریسک معامله برای دسته دوم تا چند برابر افزایش پیدا می­کند.این دسته، برای خرید ملک حتماً و حتماً باید ملکِ در اختیارشان را بفروشند تابتوانند از طریق تأمین نقدینگی، ملک جدید را بخرند.

پس این دسته یعنی دسته­ی دوم، برای خرید ملک، یک گام اضافه­ترباید بردارند، که اگر در برداشتن این گام، مدیریّت زمان نداشته باشند، جزوبازندگان بازار و زیان دیدگانِ معاملات ملکی محسوب خواهند شد.

منظور از مدیریّت زمان چیست ؟

چرا دسته­ی دوم تقاضا در بازار مسکن باید احتیاط بیشتری نسبتبه دسته اول داشته باشند؟ چرا بازار مسکن در حال حاضر برای دسته دوم پرریسک­تر ازدسته­ی اول است؟

برای پاسخ خلاصه به این پرسش­ها فقط به همین یک جمله بسنده می­کنیم:"تأخیر زمانی در فاصله­ی فروش ملک اول وخرید ملک دوم می تواند به رشد قیمت ملک دوم منجر شود و قدرت پول حاصل از فروش ملکاول را برای تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید ملک دوم کاهش دهد." کسانی که در حال حاضر تصمیم گرفته­اند ملک­شان را با آپارتمانبهتر تعویض کنند، مبلغ مورد نیازشان را باید از طریق فروش ملک کنونی­شان تأمینکنند.

برای این گونه معاملات لازم است موارد زیر مدِّنظر قرار گیرد ومو به مو اجرا شود:

اول حساب کنید .

شاید شما جزء کسانی هستید که ملک بزرگ و سالخورده دارید، طوریکه با پول حاصل از فروش آن می­توانید ملک نوساز با متراژی تقریباً برابر آنچهداشته­اید بخرید. در این صورت در قدم اول باید ارزش واقعی ملک­تان را از طریق سؤالاز مشاوران املاک، محاسبه کنید. یادتانباشد عددی که مشاوران املاک به شما درباره­ی قیمت واقعی ملک­تان می­گویند اصلاًدقیق نیست، باید یک نفر به عنوان خریدار به همراه مشاور املاک از ملک شما بازدیدکند و اگر قیمت تعیین شده را قبول کرد، در این صورت آن قیمت، قیمتِ واقعی ملک شمااست.

اول بخرید بعداً بفروشید .

همیشه برای تعویض ملک این جمله را مدنظر داشته باشید: "اول بخرید، بعداً بفروشید." اما این جمله به آن معنی نیست که بدون آنکه مشتری برای فروشملک کنونی­تان پیدا کرده باشید، دست به خرید بزنید. چون که در این حالت شما اصلاپولی برای خرید ملک جدیدتر ندارید.

پس چه کار باید کرد ؟

شیوه درست، این­گونه است که شما پیش از آن که ملک مورد پسندتانرا پیدا کنید و با فروشنده بر سرِ قیمت مشخّصی به توافق برسید، باید برای ملک قبلیمشتری دست به نقد پیدا کرده باشید. طوری که به محض توافق برای خرید ملک جدیدتر، اقدامبه تنظیم مبایعه نامه، برای ملک قدیمی کنید تا بتوانید با دریافت پول آن، مبایعهنامه­ی ملک جدید را امضاء کنید.

برخی افراد بی تجربه ابتدا ملک اول را می فروشند و تازه بهدنبال ملک جدید می­گردند! در این حالت به خصوص در این شرایط که قیمت­ها ماه به ماهدر حال افزایش است، به تدریج از ارزش پول­شان کاسته می­شود و اگر تأخیر، طولانیشود، این افراد برای همیشه از خرید ملک دور خواهند ماند.

به عنوان مثال اگر فردی با فروش یک آپارتمان 100 متری 5 سالساخت در تهرانپارس، 300 میلیون تومان عایدی به دست بیاورد، این فرد قادر خواهد بوددر همان منطقه یک آپارتمان نوساز آماده­ی تحویل با مساحت 80 مترمربع خریداری کند. اینفرد همچنین می تواند در غربی­ترین نقطه­ی تهران یک آپارتمان 90 متری نوساز را صاحبشود یا اینکه برای پیش­خریدِ یک واحد 100متری اقدام کند. اما اگر همین فرد 300 میلیون تومان­اش را فقطظرف دو ماه معطّل بگذارد و نتواند بلافاصله با پول حاصل از فروش ملک­اش، آپارتمانبخرد، ماهانه حداقل 15 درصد از قدرت خریدش کاسته می­شود.

توصیه دیگری که بایدبرای دسته دوم تقاضا در بازار مسکن ارائه کرد، این است که اگر ملک کنونی این افراددارای سند ملکی و محضری است، بهتر است ملک جدیدتر نیز دارای سند رسمی باشد.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 4 مرداد 1392

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by shirkhorshidi