آن سوی جهان

دنیا را با زاویه دگر باید نگریست

مقدمتان را در این وبلاگ ارج می نهیم.

Alternative content





اسرار مواد غذایی

با برملا شدن این اسرار شما می‌توانید با افزودن چند ماده غذایی خوشمزه به رژیم‌غذایی روزانه‌تان بدون زحمت چند كیلو وزن كم كنید.

1. اشك بریزید و وزن كم كنید:

ترب

اسرار: شاید با خوردن آن از شدت تندی، اشك از چشمان‌تان سرازیر شود اما این ماده‌غذایی تند مزه كه انواع و اقسام متعددی از آن در بازار وجود دارد، می‌تواند مشكل چربی‌های داخل سلولی را حل كند. تحقیقات دانشمندان دانماركی نشان داده، ترب از گرسنگی زودهنگام شما در طول روز نیز جلوگیری می‌كند.

استفاده: ترب را می‌توانید به‌صورت خام در سالاد یا كنار استیك سرو كنید. با ماهی هم تركیب جالبی می‌سازد كه نتیجه آن كم شدن دور كمر شماست.

2. راحت‌ترین كاهش وزن:

گریپ فروت

اسرار: اگر هر روز گریپ فروت بخورید در یك برنامه كاهش وزن 12 هفته‌ای چیزی حدود یک ونیم كیلو وزن كم خواهید كرد. این را نتیجه تحقیقات دانشمندان ایالات‌متحده در دانشگاه سن‌دیگو نشان داده است. تركیبات شیمیایی موجود در این میوه سطح انسولین را كاهش داده و باعث كاهش وزن می‌شود.استفاده:آن را تكه‌تكه بریده و با میگو و سس‌كاری مصرف كنید یا اینكه آب آن را با روغن زیتون، فلفل و گشنیز مخلوط كرده و ماهی را در آن بخوابانید.

 



.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 5 فروردين 1392

خانه تکانی آسان برای عید نوروز 92

درخشندگی پنجرها با سرکه
اسید استیک موجود در سرکه به طور موثر می تواند چربی ها و جرم های انواع سطوح را برطرف سازد و دیگر لازم نیست برای این کار از انواع مواد شوینده شیمیایی و سمی استفاده نمایید.علاوه بر این، اسید استیک هم چنین مانع از رشد کپک ها و باکتری ها می شود و از این رو سرکه از بروز آلودگی ها نیز بر روی سطوح جلوگیری می کند و سطوح برای مدت طولانی براق و تمیز باقی می مانند. از این رو استفاده از سرکه برای نظافت اکثر قسمت ها و سطوح ها توصیه می شود اما پنجره ها یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که با کمک سرکه می توانند بدرخشند و برق بزنند.

نحوه ی تمیز کردن پنجره ها با سرکه
ابتدا پنجره را گردگیری کنید و گرد و غبار را از روی سطح پنجره حذف نمایید تا سرکه بهتر بتواند اثر کند و محلول سرکه خانگی را بر یک منطقه کوچک روی شیشه پنجره اسپری کنید و اجازه دهید چند لحظه روی شیشه بماند تا اسید استیک روی شیشه اثر کند و روزنامه مچاله شده که تقریبا آغشته به سرکه است را روی شیشه بکشید. برای این که از دستمال یا دستمال
حوله ای استفاده نکنید زیرا ممکن است پرز بر جای بگذارد.

استفاده از سرکه برای نظافت قسمت های دیگر

کانتر: چون سرکه سبب مهار رشد باکتری و کپک ها می شود، ماده بسیار مناسبی برای نظافت و ضد عفونی کردن کانتر و سطوح داخل آشپزخانه است.
کفپوش: سرکه به عنوان یک تمیز کننده ارزان و طبیعی می تواند ماده مناسبی برای نظافت و براق کردن سطوح براق و صیقلی کف باشد.

قهوه ساز
محلول ضعیف سرکه می تواند براحتی لکه قهوه و چای را در خود حل و از بین ببرد.

مس
سرکه برای نظافت سطوح مسی از بهترین گزینه هاست زیرا می تواند درخشش و جلوه اولیه مس را به آن برگرداند.

پاسیو
استفاده از سرکه برای نظافت پاسیو نه تنها سبب تمیزی و ضد عفونی شدن فضای پاسیو می شود بلکه از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می کند و از این رو محیطی سالم را برای گیاهان خانگی شما فراهم می سازد.

آینه
سرکه برای نظافت آینه به همان اندازه موثر و مفید است که برای پنجره ها گفته شد. شما می توانید با همان روش از سرکه برای درخشان کردن آینه ها نیز استفاده نمایید.

تمیز کردن فرشبرای یک خانه تکانی آسان و بدون مواد شوینده به پیشواز عید نوروز 92 بروید. برق انداختن پنجرها با سرکه را امتحان کنید.
پیش از تمیز کردن فرش، حتما آن را خوب جارو بزنید تا گردوغبار آن گرفته شود. با مقداری ماست، لکه‌هایی را که تازه روی فرش به وجود آمده پاک کنید. برای این منظور ماست را روی لکه بریزید و با یک قاشق جمع کنید. سپس با دستمال تمیز خوب خشک کنید.گردوخاک لبه‌های قالی را با یک برس دستی پاک کنید و سپس جاروبرقی بکشید. برای تمیز کردن این قسمت می‌توانید از مخلوط آب و پودر لباسشویی و یک فرچه نرم کمک بگیرید؛ اما مواظب باشید این مخلوط به فرش آسیب نرساند. سپس این قسمت را با دستمال خشک کنید و هنگام پهن کردن، زیر فرش را کاغذ یا دستمال سفید قرار دهید تا نم فرش گرفته شود. صابون لباسشویی و شامپوی فرش که خاصیت قلیایی کمی دارند، شوینده‌های خوبی برای فرش هستند. اگر شامپو فرش ندارید، یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی و دو قاشق چایخوری نمک را در یک لیتر آب حل کنید. آن را خوب به هم بزنید تا کف کند. کف را با یک تور که زیاد آب جذب نمی‌کند روی سطح فرش بمالید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید.

تمیز کردن اجاق گاز
اگر اجاق گاز با غذاهای مختلف کثیف شده و تمیز کردن آن برایتان مشکل است، کافی است مقداری رب گوجه‌فرنگی را روی لکه‌ها بمالید و بگذارید تا چند ساعت بماند و سپس با استفاده از یک اسفنج یا ابر نرم و مقداری آب گرم و صابون، لکه‌ها را پاک کنید.
اگر می‌خواهید اجاق‌ گاز خود را تمیز و شفاف‌ کنید، کافی‌ است‌ شب و ‌پس‌ از اتمام‌ کارتان همه قسمت‌های‌ داخل‌ و سطح‌ روی‌ اجاق‌ را با پنبه ‌آغشته‌ به‌ آمونیاک‌ مرطوب‌ کنید و شب ‌تا صبح‌ آن‌ را به‌ همان‌ حال‌ بگذارید.صبح‌ پارچه‌ تمیزی‌ را با نمک ‌و آمونیاک‌ آغشته‌ کنید و تمام‌ قسمت‌ها را با آن پاک‌ کنید.

سینک ظرفشویی
سینک ظرفشویی معمولا از جنس استیل است و بهتر است از مواد سفیدکننده قوی برای تمیز کردن استفاده نکنید زیرا رنگ استیل کدر می‌شود. پارچه‌ای را به سرکه سفید آغشته کنید و بر سطح ظرفشویی بکشید.جوش‌شیرین برای تمیز کردن سینک‌های استیل، عالی عمل می‌کند.
نمک ماده طبیعی مناسب برای ضدعفونی کردن سینک است. برای این منظور نمک خشک را روی سطح آن بپاشید و پس از نیم ساعت بشویید.
برای تمیز کردن سینک‌های آلومینیومی و چینی، محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه می‌شود. بعد از آبکشی، با روزنامه مچاله شده سینک را برق بیاندازید.
نکاتی برای تمیز کردن وسایل چوبی منزل

تزیینات عاج روی چوب را می توان با کمک چوب پنبه که روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده و کمی به آب و شوینده ضعیف آغشته شده است، تمیز کرد. بعد از این مرحله با کمی پنبه که در آب فرو برده اید، آن را دوباره تمیز و در پایان با پارچه ای کتانی سطح عاج را خشک کنید.
قسمتی از روکش چوب های روکش دار جدا شده است؟
خودتان را ناراحت نکنید، از چسب تیوبی استفاده کنید و آن را دوباره بچسبانید و 24 ساعت یک جسم سنگین روی آن قرار دهید تا از چسبیدن آن مطمئن شوید.
اگر به طور مرتب وسایل چوبی را تمیز نکنید، حشرات موذی از فرصت استفاده می کنند و در بهار و اوایل تابستان تخم ریزی می کنند که اگر تعداد آن ها زیاد باشد باید از مواد مؤثرتری برای سم پاشی استفاده کنید. وسایل چوبی برخلاف شما گرما را حتی در زمستان هم دوست ندارند. شوفاژ را هم خیلی تحمل نمی کنند و از تهویه به خاطر تغییراتی که در دما ایجاد و هوا را خشک می کند، خوششان نمی آید، پس به دادشان برسید و با تمیز کردن آن ها به طول عمرشان بیفزایید.

یک خانه تمیز
اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است و مایلید آن را بکنید هیچ وقت با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان آن نیفتید چرا که با این عمل به لوازم چوبی شما آسیب وارد می آورد. در چنین مواقعی بهتر است از هر نوع روغن های مایع کمک بگیرید به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده شود.
برای برطرف کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.
پاک کردن شیشه ها در شهر های غبار آلود دشوار است. برای اینکه شیشه ها کاملا براق و تمیز شوند مقداری از مخلوط آب و الکل روی شیشه ها بکشید سپس با پارچه نرم و بدون کرک خشک کنید. شیشه ها کاملا براق می شوند.
اگر آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید دیوارها و سقف آن را بشویید کافی است که یک قابلمه آب را روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید تا آشپزخانه مملو از بخار شود بعد با اسفنج یا ابر تمام دیوارها را پاک کنید و برای پاک شدن بهتر آنها هرچند لحظه یک بار اسفنج را در آب ولرم و پودر رختشویی بفشارید.



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 28 اسفند 1391

زردی من از تو .....

 

 
                                          چهارشنبه سوری     
يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری يا به عبارتی ديگر چارشنبه سوری است. ايرانيان آخرين سه شنبه سال خورشيدی را با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.
چهارشنبه سوري، يک جشن بهاري است که پيش از رسيدن نوروز برگزار مي شود.

مردم در اين روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهايشان مراسمی را برگزار می کنند که ريشه اش به قرن ها پيش باز می گردد.
مراسم ويژه آن در شب چهارشنبه صورت می گيرد برای مراسم در گوشه و کنار کوی و برزن نيز بچه ها آتش های بزرگ می افروزند و از روی آن می پرند و ترانه (سرخی تو از من ، زردي من از تو ) می خوانند.
ظاهرا مراسم چهارشنبه سوری برگرفته از آئينهای کهن ايرانيان است که همچنان در ميان آنها و با اشکال ديگر در ميان باقی بازماندگان اقوام آريائی رواج دارد.
اما دکتر کورش نيکنام موبد زرتشتی و پژوهشگر در آداب و سنن ايران باستان، عقيده دارد که چهارشنبه سوری هيچ ارتباطی با ايران باستان و زرتشتيان ندارد و شکل گيری اين مراسم را پس از حمله اعراب به ايران می داند.
در ايران باستان هفت روز هفته نداشتيم.در ايران كهن هر يك از سي روز ماه، ناميويژه دارد، كه نام فرشتگان است. شنبه و يکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ايران وارد شد. بنابراين اينکه ما شب چهارشنبه ای را جشن بگيريم( چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده ) خودش گويای اين هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ايران مرسوم شد."
"برای ما سال ۳۶۰ روز بوده با ۵ روز اضافه ( يا هر چهار سال ۶ روز اضافه ). ما در اين پنج روز آتش روشن می کرديم تا روح نياکانمان را به خانه هايمان دعوت کنيم."
"بنابراين، اين آتش چهارشنبه سوری بازمانده آن آتش افروزی ۵ روز آخر سال در ايران باستان است و زرتشتيان به احتمال زياد برای اينکه اين سنت از بين نرود، نحسی چهارشنبه را بهانه کردند و اين جشن را با اعتقاد اعراب منطبق کردند و شد چهارشنبه سوری."
بخش كردن ماه به چهار هفته در ايران ،پس از ظهور اسلام است و شنبه و يكشنبه و دوشنبه و ........ناميدن روز هاي هفته از زمان رواج آن .شنبه واژه اي سامي ودرآمده به زبان فارسي و در اصل "شنبد" بوده است.

"
سور "در زبان و ادبيات فارسيو برخي گويش هاي ايراني به معناي "جشن"،"مهماني"و "سرخ" آمده است
مراسم چهارشنبه سوري

بوته افروزي   

در ايران رسم است كه پيش از پريدن آفتاب، هر خانواده بوته هاي خار و گزني را كه از پيش فراهم كرده اند روي بام يازمين حياط خانه و يا در گذرگاه در سه يا پنج يا هفت «گله» كپه مي كنند. با غروبآفتاب و نيم تاريك شدن آسمان، زن و مرد و پير و جوان گرد هم جمع مي شوند و بوته هارا آتش مي زنند. در اين هنگام از بزرگ تا كوچك هر كدام سه بار از روي بوته هايافروخته مي پرند، تا مگر ضعف و زردي ناشي از بيماري و غم و محنت را از خود بزدايندو سلامت و سرخي و شادي به هستي خود بخشند. مردم در حال پريدن از روي آتش ترانه هاييمي خوانند.
زردي من از تو ، سرخي تو از من
غم برو شادي بيا ، محنت برو روزي بيا
اي شب چهارشنبه ، اي كليه جاردنده ، بده مراد بنده
خاکستر چهارشنبه سوري، نحس است، زيرا مردم هنگام پريدن از روي آن، زردي و یيماري خود را، از راه جادوي سرايتي، به آتش مي دهند و در عوض سرخي و شادابي آتش را به خود منتقل مي کنند. سرود "زردي من از تو / سرخي تو از من"
هر خانه زني خاكستر را در خاك انداز جمع مي كند، و آن را از خانه بيرون مي برد و درسر چهار راه، يا در آب روان مي ريزد. در بازگشت به خانه، در خانه را مي كوبد و بهساكنان خانه مي گويد كه از عروسي مي آيد و تندرستي و شادي براي خانواده آورده است.
در اين هنگام اهالي خانه در را به رويش مي گشايند. او بدين گونه همراه خودتندرستي و شادي را براي يك سال به درون خانه خود مي برد. ايرانيان عقيده دارند كهبا افروختن آتش و سوزاندن بوته و خار فضاي خانه را از موجودات زيانكار مي پالايند وديو پليدي و ناپاكي را از محيط زيست دور و پاك مي سازند. براي اين كه آتش آلودهنشود خاكستر آن را در سر چهارراه يا در آب روان مي ريزند تا باد يا آب آن را با خودببرد.

مراسم كوزه شكني

مردم پس از آتش افروزي مقداري زغال به نشانه سياه بختي،كمي نمك به علامت شور چشمي، و يكي سكه دهشاهي به نشانه تنگدستي در كوزه اي سفالين مي اندازند و هر يك از افراد خانواده يك بار كوزه را دور سر خود مي چرخاند و آخرين نفر ، كوزه را بر سر بام خانه مي برد و آن را به كوچه پرتاب مي كند و مي گويد: «درد و بلاي خانه را ريختم به توي كوچه» و باور دارند كه با دور افكندن كوزه، تيره بختي، شور بختي و تنگدستي را از خانه و خانواده دور مي كنند.

 

همچنين گفته ميشود وقتي ميتراييسم از تمدن ايران باستان در جهان گسترش يافت،در روم وبسياري از کشورهاي اروپايي ،روز 21 دسامبر ( 30 آذر ) به عنوان تولد ميترا جشن گرفته ميشد.ولي پس از قرن چهارم ميلادي در پي اشتباهي كه در محاسبه روز كبيسه رخ داد . اين روز به 25 دسامبر انتقال يافت

فال گوش نشيني

زنان و دختراني كه شوق شوهر كردن دارند، يا آرزوي زيارت و مسافرت،غروب شب چهارشنبه نيت مي كنند و از خانه بيرون مي روند و در سر گذر يا سر چهارسو ميايستند و گوش به صحبت رهگذران مي سپارند و به نيك و بد گفتن و تلخ و شيرين صحبتكردن رهگذران تفال مي زنند. اگر سخنان دلنشين و شاد از رهگذران بشنوند، برآمدن حاجتو آرزوي خود را برآورده مي پندارند. ولي اگر سخنان تلخ و اندوه زا بشنوند، رسيدن بهمراد و آرزو را در سال نو ممكن نخواهند دانست.

 

قاشق زني 

زنان و دختران آرزومند و حاجت دار، قاشقي با كاسه اي مسين برمي دارند و شب هنگام در كوچه و گذر راه مي افتند و در برابر هفت خانه مي ايستند و بي آنكه حرفي بزنند پي در پي قاشق را بر كاسه مي زنند. صاحب خانه كه مي داند قاشق زنان نذر و حاجتي دارند، شيريني يا آجيل، برنج يا بنشن و يا مبلغي پول در كاسه هاي آنان مي گذارد. اگر قاشق زنان در قاشق زني چيزي به دست نياورند، از برآمدن آرزو و حاجت خود نااميد خواهند شد. گاه مردان به ويژه جوانان، چادري بر سر مي اندازند و براي خوشمزگي و تمسخر به قاشق زني در خانه هاي دوست و آشنا و نامزدان خود مي روند.

 

آش چهارشنبه سوري

 

خانواده هايي كه بيمار يا حاجتي داشتند براي برآمدن حاجت و بهبود يافتن بيمارشان نذر مي كردند و در شب چهارشنبه آخر سال «آش ابودردا» يا «آش بيمار» مي پختند و آن را اندكي به بيمار مي خوراندند و بقيه را هم در ميان فقرا پخش مي كردند.

 

 تقسيم آجيل چهارشنبه سوري

زناني كه نذر و نيازي مي كردند در شب چهارشنبه آخر سال، آجيل هفت مغز به نام «آجيل چهارشنبه سوري» از دكان رو به قبله مي خريدند و پاك مي كردند و ميان خويش و آشنا پخش مي كردند و مي خورند. به هنگام پاك كردن آجيل، قصه مخصوص آجيل چهارشنبه، معروف به قصه خاركن را نقل مي كردند. امروزه، آجيل چهارشنبه سوري جنبه نذرانه اش را از دست داده و از تنقلات شب چهارشنبه سوري شده است.

 

گرد آوردن بوته، گيراندن و پريدن از روی آن و گفتن عبارت "زردی من از تو، سرخی تو از من" شايد مهمترين اصل شب چهارشنبه سوری است. هر چند که در سالهای اخير متاسفانه اين رسم شيرين جايش را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است
پس اميدورام دوستان عزيز با خواندن اين مطالب قشنگي اين رسم را با انجام كارهاي خطرناك و استفاده از ترقه هاي خطرناك خراب نكنند
 
 
تحريف آيين چهارشنبه سوري
يافته هاي پزوهشي نشان مي دهد كه تمامي آيين ها و يادمان هايي كه مردم ايران در هنگامه گوناگون بر پا مي داشتند و بخشي از آنها همچنان در فرهنگ اين سرزمين پايدار شده است ، با منش ، اخلاق و خرد نياكان ما در آميخته بود و در همه آنها ، اعتقاد به پروردگار ، اميد به زندگي ، نبرد با اهريمنان و بدسگالان و مرگ پرستان ، در قالب نمادها ، نمايش ها و آيين هاي گوناگون نمايشي گنجانده شده بود .
رفتار خشونت آميز و مغاير با عرف و منش جامعه نطير آنچه كه امروزه تحت نام چهارشنبه سوري شاهد آن هستيم ، در هيچكدام از اين آيين ها ديده نمي شود .
بهتر است بگوييم ، كساني كه با منفجر كردن ترقه و پراكندن آتش سلامتي مردم را هدف مي گيرند ، با تن دادن به رفتاري آميخته به هرج و مرج روحي ، آيين چهارشنبه سوري را تحريف كرده اند

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در چهار شنبه 16 اسفند 1391

چند پیشنهاد ساده برای از بین بردن جوش

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعي تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهماني مهم، يك مراسم رسمي، جشن تولد و... انگار كه طبيعت از سرلجبازي مي خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟...

اگر صبح كه از خواب بيدار می شويد متوجه شويد كه يك جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر اين اتفاق قبل از يك واقعه مهم برايتان پيش بيايد، حتما خيلی غصه دار می شويد.

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعی تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهمانی مهم، يك مراسم رسمی، جشن تولد و... انگار كه طبيعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟

مركبات: يكی از روش های متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسيدسيتريك موجود در اين ميوه ها به خشك شدن جوش چركی كمك می كند، در حالي كه ويتامين های موجود در آنها التهاب باكتری های عفونت زا را كم می كند.

اگر در جست و جوی درمان خانگی براي اين جوش ها هستيد استفاده از مركبات نقطه آغازين خوبی است. يك پرتقال يا ليمو را پوست كنده و از طرفی كه آب ميوه وجود دارد به پوست و روی جوش بماليد، اين كار باعث می شود تا كمی احساس سوزش كنيد. سپس اجازه دهيد تا در معرض هوا خشك شود. تكرار اين كار چندين بار در طول يك روز به شما كمك می كند تا جوش برطرف شود

نمك دريايی: به شما كمك می كند تا باكتری های موجود در جوش هاي چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكيزه بمانند. به اين منظور كمی آب را بجوشانيد. مقداري نمك دريايی را برداشته و كمی آب بر روی آن بريزيد تا خميری شكل شود. پس از آنكه خمير سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسيد با دست و دلبازی اين خمير را بر روی جوش قرار دهيد. صبر كنيد تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشوييد. اين عمل باعث كشته شدن باكتری ها شده و اجازه نمي دهد تا جوش چركی در صورتتان اثر و لكه ای باقی گذارد.

خمير دندان: اگر براي درمان جوش صورت خود خيلی عجله داريد پس بايد روش سريع الاثرتری را انتخاب كنيد. اگر قبل از خواب كمی خميردندان بر روي جوش بماليد، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پايانی عمر خود خواهد رسيد و شايد هم از بين رفته باشد.

سيب: سيب رنده شده را مستقيما بر روی جو ش ها بماليد و پس از خشك شدن نه تنها به از بين رفتن باكتری هاي موجود در جوش های چركی كمك می كند، بلكه جوش ها را خشك می كند.

 



نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در پنج شنبه 19 بهمن 1391

بدانیم تا بمانیم

اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است



:: برچسب‌ها: بدانیم, بمانیم, دانستنیها,
نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در جمعه 6 بهمن 1391

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by shirkhorshidi