دو کاج

آن سوی جهان

دنیا را با زاویه دگر باید نگریست

مقدمتان را در این وبلاگ ارج می نهیم.




دو کاج

 

 

در کنار خطوط سيم پيام  

 

   خارج از ده دو کاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران  

 

   آن دو را چون دو دوست ميديدند

 

يکي از روز هاي سرد پاييزي 

 

    زير رگبار و تازيانه باد

 

يکي از کاج ها به خود لرزيد   

 

  خم شدو روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا  

 

   خوب درحال من تامل کن

 

ريشه هايم زخاک بيرون است  

 

   چند روزي مرا تحمل کن

 

کاج همسايه گفت با تندي  

 

   مردم آزار از تو بيزارم

 

دور شو دست از سرم بردار  

 

   من کجا طاقت تورا دارم

 

بينوا راسپس تکاني داد 

 

    يار بي رحم و بي مروت او

 

سيمها پاره گشت و کاج افتاد  

 

   برزمين نقش بست قامت او

 

مرکز ارتباط ديد آن روز  

 

   انتقال پيام ممکن نيست

 

گشت عازم گروه پي جويي  

 

   تا ببيند که عيب کار از چيست

 

سيمبانان پس از مرمت سيم  

 

   راه تکرار بر خطر بستند

 

يعني آن کاج سنگدل را نيز  

 

   با تبر تکه تکه بشکستند

 

و حال نسخه جديد اين شعر زيبا

 

در كنار خطوط سيم پيام

 

خارج از ده دو كاج روئيدند

 

ساليان دراز رهگذران

 

آن دو را چون دو دوست مي‌ديدند

 

روزي از روزهاي پائيزي

 

زير رگبار و تازيانه باد

 

يكي از كاج ها به خود لرزيد

 

خم شد و روي ديگري افتاد

 

گفت اي آشنا ببخش مرا

 

خوب در حال من تأمل كن

 

ريشه‌هايم ز خاك بيرون است

 

چند روزي مرا تحمل كن

 

كاج همسايه گفت با نرمي

 

دوستي را نمي برم از ياد

 

شايد اين اتفاق هم روزي

 

ناگهان از براي من افتاد

 

مهرباني بگوش باد رسيد

 

باد آرام شد، ملايم شد

 

کاج آسيب ديده ي ما هم

 

کم کمک پا گرفت و سالم شد

 

ميوه ي کاج ها فرو مي ريخت

 

دانه ها ريشه مي زدند آسان

 

ابر باران رساند و چندي بعد

 

ده ما نام يافت کاجستان

 



نظرات شما عزیزان:

مینا
ساعت21:33---1 شهريور 1392
سلام دوست گلم وبلاگ زیبایی داری...

راستی خوبی؟؟؟

میشه با هم تبادل لینک داشته باشیم؟؟

من یه سایت دارم برای ارائه خدمات به وبلاگ نویسان اگه دوست داشتی تبادل لینک داشته باشیم حتما بیا از تبادل لینک انلاین لینک وبلاگتو ثبت کن تا همیشه بتونم راحت بیام تو وبلاگت

ادرس سایت:www.suntools.ir
در ضمن میتونی تو سایتم برای وبلاگت ابزار برداری

ادرس تبادل لینک : www.suntools.ir/page/link


ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ کامنت گذاری آنلاین در وبلاگ ها با بلاگــ لیچ


Asan Rank
ساعت22:02---22 مرداد 1392
سلام
شما ميتوانيد با استفاده از سيستم پر قدرت ما
بازديد و آمار سايت خود را به چند هزار در روز برسانيد افراد آنلاين خود را به شکل کاملا رويايي افزايش دهيد رنک و رتبه سايت خود را در گوگل و الکسا افزايش دهيد . همه اين خدمات کاملا رايگان!

آسان رنک
http://www.asanrank.ir


ناصر
ساعت20:51---22 مرداد 1392
ما به شما اعتماد داریم ابتدا مقالاتتان ارسال و سپس هزینه ان دریافت میگردد

ایا نیاز به دانلود مقاله از IEEE ، دانلود مقاله از ScienceDirect ، دانلود مقاله از JSTOR، دانلود مقاله از springerlink، دانلود مقاله از Oxford، دانلود مقاله از ASCE و صدها سایت دیگر دارید؟
هزینه هر مقاله فقط 1000 تومان
http://askpaper.ir


سمانه
ساعت19:40---21 مرداد 1392
سلام دوست گلم؛
وب خیلی خیلی خوبی داری،
من که با وبت خیلی حال کردم
من تو سایت گروپ ثبت نام کردم ، یه سایت خیلی خوبیه برای چت کردن و تفریح و برای هم دیگه پیام گذاشتن.
این سایت ایرانیه و ثبت نام توش هم کاملاً رایگانه.
اگه خواستی با هم بحرفیم و بیشتر با هم آشنا بشیم بیا و ثبت نام کن.
آدرسشم برات گذاشتم.
تو سایت میبینمت.
منتظرتم.
فعلا بای...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی و امیررضا شیر خورشیدی در دو شنبه 14 مرداد 1392

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by shirkhorshidi